Regulamin
Postanowienia wstępne
- Strona internetowa jaktoco.pl (wraz ze znajdującym się na niej Sklepem
internetowym)
dostępna pod
adresem internetowym https://www.jaktoco.pl, prowadzona jest przez Tomasza
Wyszkowskiego prowadzącego
działalność gospodarczą pod firmą plynniepoangielsku.pl Tomasz Wyszkowski, wpisaną do
Centralnej
Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds.
gospodarki, NIP
844-116-98-96, REGON 790172522.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu i
określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów
Sprzedaży
z Klientem na
odległość za pośrednictwem Sklepu.
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której
przedmiot nie
jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą
plynniepoangielsku.pl
Tomasz Wyszkowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
(CEIDG)
prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 844-116-98-96, REGON 790172522.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą
prawną,
której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność
gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym
www.jaktoco.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego
systemu
zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron,
z wyłącznym
wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili
zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz
informacje o
złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający
złożenie
Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków
Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta
Produkty do
zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia,
w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie publikacja elektroniczna (ebook w formatach ePUB, PDF).
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a
Sprzedawcą
za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: 16-400 Suwałki, ul. Piekarskiego 17,
- Adres e-mail Sprzedawcy: rozmawiaj@plynniepoangielsku.pl,
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48534866279,
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 47 2530 0008 2015 1062 4477 0001 PLN
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych
w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą wyłącznie w dni powszednie i w
godzinach 15.00 –
17.00.
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty,
niezbędne
są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Chrome,
Edge,
Firefox, Opera itp.
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies (zwanych również ciasteczkami).
Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za
zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym
działaniem osób
trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu wymaga założenia Konta. Składanie zamówień przez Klienta na
Produkty
znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z
postanowieniami § 6 Regulaminu.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek
VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt. Cena nie
obejmuje
kosztu dostawy (z uwagi na sprzedaż wyłącznie publikacji elektronicznych).
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, (opcjonalnie: zastosować zniżkowy kupon) a
następnie
kliknąć przycisk „Do kasy”;
- wypełnić formularz Szczegóły płatności poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz
adresu, w
tym adresu e-mail, (opcjonalnie w polu Dodatkowe informacje: wpisać dane do faktury,
jeśli są inne niż dane odbiorcy zamówienia, w tym m.in. numer NIP).
- kliknąć przycisk “Kupuję i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w
wiadomości e-mail, wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu
płatności,
opłacić Zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
Oferowane metody dostawy oraz płatności
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Pobranie elektronicznej publikacji,
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
- Płatności elektroniczne
- Płatność kartą płatniczą.
(Operatorem kart płatniczych jest PayPro S.A., ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068)
Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują
się za
stronach
Sklepu.
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez
Klienta
Zamówienia
za pomocą Formularza zamówienia i formularza Szczegóły płatności w Sklepie internetowym
zgodnie z §
7
Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie
przyjmuje
Zamówienie
do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje
poprzez
przesłanie
przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania
Zamówienia
adres
poczty
elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu
Zamówienia i
o
jego
przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania
przez
Klienta
powyższej
wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient
obowiązany
jest do
dokonania płatności poprzez funkcjonalność płatności elektronicznych obsługiwaną przez
dostawcę tych
usług
(PayPro S.A.).
Klient otrzymuje dostęp do publikacji elektronicznej natychmiastowo po zaksięgowaniu zapłaty
za
Produkt.
Klient
ściąga zakupiony Produkt na swoje urządzenie końcowe.
Prawo odstąpienia od umowy
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem w
rozumieniu
Kodeksu
cywilnego może odstąpić od umowy dotyczącej publikacji elektronicznej bez podania przyczyny w ciągu
14
dni od
daty zawarcia umowy, chyba że przed upływem tego terminu:
- Klient wyraził zgodę na spełnienie świadczenia Sklepu polegającego na udostępnieniu mu do
pobrania
pliku z treścią cyfrową niezapisaną na nośniku materialnym,
- Świadczenie Sklepu zostało spełnione i plik z treścią cyfrową został pobrany.
- Klient został poinformowany o utracie prawa odstąpienia od umowy w takim przypadku.
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są Produkty elektroniczne niezapisane na nośniku materialnym.
- W przypadku reklamowania Produktu będącego publikacją elektroniczną należy skontaktować się
ze
Sklepem i
poinformować o wadzie zakupionego pliku. Za wadliwą publikację elektroniczną uznaje się
plik, który
posiada wady
techniczne. O przebiegu i wyniku reklamacji Klient będzie powiadomiony indywidualnie.
- Czas na rozpatrzenie reklamacji 3 dni robocze.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych
sposobów
rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach oraz
na
stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do
których
zadań
statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz
pod
następującymi
adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o
którym mowa
w
art. 37
ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.
zm.), z
wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
zgodnie
z
art. 36
ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.
zm.), z
wnioskiem o
wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między
Konsumentem a
Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a
Sprzedawcą,
korzystając
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej,
do
której
zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów
Polskich).
Dane osobowe na Stronie internetowej i w Sklepie internetowym (polityka prywatności)
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego
jest
Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego
zbierane
są w
celu
realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności
elektronicznych lub
kartą
płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi
obsługującemu
powyższe
płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie
danych
osobowych
niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia takiej umowy.
- Jeśli masz konto użytkownika albo dodałeś komentarze w tej witrynie, możesz zażądać
dostarczenia
pliku z
wyeksportowanym kompletem twoich danych osobistych będących w naszym posiadaniu, w tym
całość tych
dostarczonych
przez ciebie. Możesz również zażądać usunięcia przez nas całości twoich danych osobistych w
naszym
posiadaniu.
Nie dotyczy to żadnych danych które jesteśmy zobligowani zachować ze względów
administracyjnych,
prawnych albo
bezpieczeństwa.
- Jeśli zostawisz komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane przez czas nieokreślony.
Dzięki
temu
jesteśmy w stanie rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, bez wysyłania
ich do
każdorazowej
moderacji.
- Kiedy odwiedzający witrynę zostawia komentarz, zbieramy dane widoczne w formularzu
komentowania, jak
i
adres IP
odwiedzającego oraz podpis jego przeglądarki jako pomoc przy wykrywaniu spamu.
- Zanonimizowany ciąg znaków stworzony na podstawie twojego adresu email (tak zwany hash) może
zostać
przesłany do
usługi Gravatar w celu sprawdzenia czy jej używasz. Polityka prywatności usługi Gravatar
jest
dostępna
tutaj:
https://automattic.com/privacy/. Po zatwierdzeniu komentarza twój obrazek profilowy jest
widoczny
publicznie w
kontekście twojego komentarza.
- Dla użytkowników którzy zarejestrowali się na naszej stronie internetowej (jeśli tacy są),
przechowujemy
również
informacje osobiste wprowadzone w profilu. Każdy użytkownik może dokonać wglądu, korekty
albo
skasować
swoje
informacje osobiste w dowolnej chwili (nie licząc nazwy użytkownika, której nie można
zmienić).
Administratorzy
strony również mogą przeglądać i modyfikować te informacje.
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest:
zmiany
przepisów
prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na
realizację
postanowień
niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7
dniowym
wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące
przepisy
prawa
polskiego, w szczególności: kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną;
ustawy o
prawach
konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń.
W
tym celu
może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod
adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.